سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگانی اسلام و ستون ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

شیمی

 سه پژوهشگر به خاطر کشف پروتئین نورانی در یک جانور دریایی موسوم به چتر دریایی(عروس دریایی) برنده جایزه نوبل شیمی شدند.

 دو پژوهشگر آمریکایی و یک پژوهشگر ژاپنی به خاطر کشف پروتئینی نورانی در  چتر دریایی که سلول‌ها، بافت‌ها و حتی اندام‌ها را درخشان می‌کند - ابزاری که اکنون هزاران پژوهشگر در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند -  برنده جایزه نوبل شیمی شدند.

 

"for the discovery and development of the green fluorescent protein, GFP"
Osamu Shimomura Martin Chalfie Roger Y. Tsien
Photo: J. Henriksson/SCANPIX Photo: J. Henriksson/SCANPIX Photo: UCSD
Osamu Shimomura Martin Chalfie Roger Y. Tsien
third 1/3 of the prize third 1/3 of the prize third 1/3 of the prize
USA USA USA
Marine Biological Laboratory (MBL)
Woods Hole, MA, USA; Boston University Medical School
Massachusetts, MA, USA
Columbia University
New York, NY, USA
University

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

چهره ماندگار شیمی سال 87

چهره ماندگار شیمی : امیدوارم الگوی جوانان صداقت و پیشرفت باشد متأسفانه جوانان به دنبال قرار دادن راه های تقلب و میانبر برای الگو هستند.

 دکتر منصور طاهری افزود: اقدامی که جمهوری اسلامی برای معرفی چهره های ماندگار کرد، بسیار مفید بوده زیرا با این راهکار می توان پاداش معنوی به چهره های ماندگار داد و آنان را به عنوان الگو به جوانان معرفی کرد.

منصور طاهری تصریح کرد: من این افتخارات را مدیون جایی می دانم که در آنجا پیشرفت کرده ام و همه از همکاری اساتید و دانشجویان بوده است.

وی ادامه داد: علم را نمی توان به کشوری خاص منحصر کرد چرا که علم مرز نمی شناسد و خوشبختانه در کشور ما عده ی زیادی به دنبال تولید علم هستند.

طاهری در خصوص پیشرفت های علمی و مقالات گفت: با وجود پدیده اینترنت اگر کسی بخواهد پیشرفت کند می تواند از فضاهای موجود دانشگاهی استفاده و خود را به تعالی رسانده و پیشرفت کند.

وی افزود:باید نکات منفی را کنار بگذاریم و به پیشرفت ها نگاه کرده و به دنبال پیشرفت کشور و علم باشیم.

این چهره ماندگار در ادامه به بحث افزایش ظرفیت دانشگاه اشاره کرد و گفت: ظرفیت دانشگاه اگر افزایش یابد، باید امکانات هم پیشرفت کند و بررسی کرد که با افزایش ظرفیت ها با چه وضعیتی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: بسیاری می گویند که دانشجویان المپیادی از کشور رفته اند در حالی که آمار نشان دهنده خروج 20 درصد آنان است.

طاهری در ادامه افزود: دانشجویان ما در خارج از کشور بالاترین رتبه ها را دارند و بسیاری از مقالات را آنان ارائه می دهند این در حالی است که این افتخارات،برای ایران محسوب نمی شود.

لازم به یادآوری است دکتر منصور طاهری دکتری (PH.D) در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا فعالیت هایی همچون محقق ارشد کارخانه ذوب آهن Bethlehem در آمریکا ، متجاوز از 40 مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی ، استفاده از انرژی خورشیدی جهت کاهش مصرف انرژی و غیره را در کارنامه خود ثبت کرده و توانسته رتبه های مختلف برتر را در دنیا کسب کرده است و در حال حاضر در دانشگاهخ صنعتی شیرازمشغول به تدریس بوده و امسال به عنوان چهره ماندگار معرفی گردیده است .

 




محمد عساکره ::: دوشنبه 87/9/25::: ساعت 7:40 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :2289
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
محمد عساکره
دانشجویی
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<